19 marca 2015

109. Podsumowanie stażu (nat)Ally

Witam was wszystkich! c; Jak tam mija wam rok szkolny? Jak to się mówi... "Byle do piątku!", prawda? :P Chciałabym wam przypomnieć, że w lewej kolumnie znajduje się ankieta na temat stworzenia do naszej Wyspy tzw. "Galerii Zwiastunów". Będzie to polegać na tym, że będą tam umieszczane wszystkie nasze prace, jakie dotąd wykonałyśmy i jakie będziemy wykonywać. Aktualizacja będzie co tydzień/dwa, w zależności od mojego wolnego czasu, aby to ogarnąć. Każda autorka będzie miała tam swoją kategorię, każdy zwiastun będzie miał swoją kategorię... Wtedy wszystko będzie ładnie posortowane tak, aby każdy znalazł coś dla siebie. Poza tym jeszcze przypominam o sondzie organizowanej przez Kartotekę Zwiastunów. Jeśli ktoś nie znalazł linku to jest on tutaj: KLIK. Zapraszamy do głosowania na naszą Wyspę i dziękujemy za każdy oddany na nas głos. Uwierzcie, że to dla nas wiele znaczy. ♥ No, ale wracając do tematu notki. Pewnie dziwi was fakt, że pojawia się podsumowanie stażu. Wiem, że od dawna już zaprzestałyśmy tworzenia tego typu notek, ale wedle życzeń naszych obserwatorów wróciłyśmy to tego. Mam nadzieję, że sprostamy waszych oczekiwaniom. Jednak tym razem, przynajmniej w tym podsumowaniu, pojawią się opinie 'ogólne', czyli bez wypisywania, co każda autorka mówi, tylko sama opinia zwiastunu... nasza wspólna. c: A więc... zapraszam! I wybaczcie, że do zwiastunów są linki, ale widea mi się nie wgrywają. :c


Opinia: Ładnie dopasowałaś gify, choć widać, że w niektórych momentach jest złe kadrowanie, jak również podkład, który zgrał się z tematyką. Zachowałaś także jednolitą kolorystykę, ale też jednolitość gifów, tzn. że się nie przycinają. Słychać powolne wyciszanie muzyki na końcu, więc tu wielki plus dla ciebie, bo wiele osób o tym zapomina. Dodatkowo wymyśliłaś fajny pomysł z białym tłem, bo takiego jeszcze nie widziałyśmy. Niestety są też minusy tego zwiastunu. Ogólnie chodzi o tekst, a dokładniej o jego ilość. Napisy, można powiedzieć, żywcem skopiowane z zadanego tematu, co wpływa na jakość zwiastunu. Jest ich masa i nie zawsze oglądającym chce się aż tyle ich czytać, a można by było je o wiele bardziej skrócić. Jest też mała ilość gifów i przez to zwiastun jest taki króciutki, bo ma zaledwie 40s. Można by było skrócić tekst w taki sposób by dodać do niego więcej gifów, a skutkiem tego będzie wydłużony filmik. Znając temat można spróbować w jakiś sposób go zapowiedzieć, nie ujawniając wielu szczegółów. Zdarzają ci się też błędy w napisach, ale to jest albo brak spacji, albo literówka. Najbardziej widoczny jest brak przejść gifów i efektów napisów. Musisz nad tym popracować.

Opinia: Ogółem ładny zwiastun, choć widoczne są pewne niedociągnięcia. Na początek dobre strony zwiastunu... W sumie wszystkie zalety opisane powyżej się powtarzają, więc nie będą one tutaj jeszcze raz wypisane. Jednak nadal pojawia się problem z ilością gifów i tekstu oraz długością wideo. Problem z przejściami i efektami także tutaj występuje. Jednak jest jeszcze coś do czego można się przyczepić. Chodzi o sam ten obrazek (w tle, za napisami). Był to, na pewno, bardzo dobry pomysł, ale trochę źle zrealizowany. Baletki są rozpikselowane, co negatywnie wpływa na wygląd całości... Możliwe, że to wina programu, który go zbytnio powiększył, więc następnym razem należałoby dodać obrazek z jakąś większą rozdzielczością. Poza tym brakuje tutaj jeszcze... dobrego kadrowania.

Opinia: Pierwsze, co rzuca się w oczy to... KADROWANIE. Strasznie się wyróżniają niektóre gify, zwłaszcza ten z Harry'm na początku (w 5-ątej s). Zwiastun fajnie się zaczął, ale później dodałaś gify i tekst, które do siebie nie pasowały. Mimo to ładny efekt tła tekstu. Zachowałaś jednolitość w gifach, dobrze dopasowałaś podkład, ściszyłaś na końcu muzykę... Niestety zdarzyły ci się błędy ortograficzne i znalazł się jakiś jeden kolorowy gif, mimo że zwiastun jest w kolorystyce czarno-białej. Szkoda, że zwiastun taki króciutki. :c

4. Zwiastun wolny.
Opinia: Ciekawy pomysł z tekstem na gifach. Jednak czasami zbyt szybko przelatuje lub jest niewidoczny na białych elementach gifów, przez co ciężko cokolwiek przeczytać, ale poszłaś w dobrym kierunku. Niedługo już nawet tekst nie będzie ci potrzebny. :D Stworzyłaś interesującą fabułę, która od początku wciąga, ale potem... zwiastun się kończy, a mogłabyś to w jakiś sposób przedłużyć poprzez np. dodanie jakiś innych wątków w fabule. Podkład jest niesamowity. Idealnie skomponował się z całością, za co wielkie brawa! Wszystkie gify są w jednym kolorze, czasami troszkę zbyt szybko uciekają, ale mimo to bardzo dobrze je dobrałaś. Nie znalazłam błędów ortograficznych, ale nadal jest ten... problem z kadrowaniem. Myślę, że ta zmiana programu na pewno ci pomoże! :) Gdyby nie długość zwiastunu to wszystko byłoby super, bo te wyżej wymienione błędy są minimalne, jednak także należy na nie zwracać uwagę.

Ogólne wrażenie:

Nath: Moja opinia, mimo że najprawdopodobniej będzie przeczytana jako pierwsza, to zadecyduje o wszystkim. Muszę powiedzieć, że od początku kiedy wysłałaś swoje zgłoszenie, pomyślałam, że zaczyna się nowa era dla naszej Wyspy. I to była w pewien sposób prawda. Po tobie zgłosiło się jeszcze kilka osób, a to właśnie ty dostałaś tę szansę by móc dostać się na staż. Później wysłałaś swoje zwiastuny tematyczne. Wypisałyśmy z dziewczynami, co musisz poprawić, a co wychodzi ci bardzo dobrze i postanowiłyśmy cię przyjąć. Dodałaś dwie notki, w którym zawarłaś cztery zwiastuny - według regulaminu zrobiłaś to, co trzeba. Jednak twoje zwiastuny nie poprawiły się. Wciąż powtarzają się te same błędy, a szkoda, bo sądziłam, że naprawdę uda ci się rozwinąć. Widać u ciebie pewne zmiany, nie mówię, że ich nie ma, ale są minimalistyczne. Jednak od tego się zaczyna, prawda? c: Uważam, że jeszcze wiele przed tobą i chcę ci dać czas, abyś mogła samodzielnie się rozwinąć w nowym programie, jakim jest - wybrany przez ciebie - Windows Movie Maker. Zapoznaj się z nim, pobaw efektami i przejściami, a zobaczysz, że nie dość, że to proste, ale i ciekawsze. Mam nadzieję, że uda się osiągnąć swój cel i nie poddasz się, nawet po przeczytaniu mojego 'opisu', ponieważ wierzę w to, że jesteś wytrwała i nie zakończysz czegoś, co kochasz lub czym się pasjonujesz. Wybacz, ale póki co, jestem na NIE.
Lusieeek: Nie mogę ocenić Cię jako osoby, ponieważ Cię po prostu nie znam. Nie wiem, czy zamieniłam z tobą dwa słowa. Dlatego też ocenię twoje prace. Zwiastuny są - moim zdaniem - na poziomie, dostatecznym, maksymalnie dobrym. We wszystkich zwiastunach piosenka nie jest stopniowo pogłaśniana na początku, lecz od razu puszczona na full. Czy ogółem pasuje? Wiem tylko, że ja zdecydowanie postawiłabym na inne opcje. Brakuje mi przejść gifów oraz efektów napisów (oraz przydałoby się zmienić ich tło) - czasem się one pojawiają, a czasem nie. Mam wrażenie, że niektóre z gifów nie mają nic wspólnego z fabułą opowiadania, a są tylko po to, by wydłużyć zwiastun - chodź i tak są one krótkie, co nie zawsze jest zaletą. Nie chcę Ci podcinać skrzydeł, bo najwidoczniej masz chęci, ale według mnie twoje zwiastuny pozostawiają wiele do życzenia, dlatego też jestem zmuszona odmówić i podsumować twój staż słowem NIE. Jednak mam nadzieję, że kiedy już poprawisz te rzeczy, o których wspomniałam, to do nas wrócisz z niemniejszym zapałem do pracy. Tego ci życzę.
Bluel Namess: Jestem na TAK, bo dzięki tobie zwiastunownia jest pełną sił.

Werdykt:

Głosy zostały podliczone. Dwa na nie, jedno na tak. Niestety, ale nie zostajesz przyjęta jako autorka na Zwiastunowej Wyspie.


*Wybaczcie, ale na razie straciłam kontakt z Cassie, dlatego też nie ma od niej "ogólnego wrażenia".

Pozdrawiam,
Nath. xx
Ps. Z tego wszystkiego zapomniałam dopowiedzieć, że Land of Trailers organizuje konkurs! Więcej informacji znajdziecie tutaj!

1 komentarz:

  1. Yeeeyy <3 Jest i podsumowanie ^^ Wielki podziw i dziękuję za wasz, a przede wszystkim twój Nath wkład w to <3 I teraz już wiem, dlaczego owa stażystka została nieprzyjęta, ona też ma bardziej rzeczowo wyjaśnione tutaj wszystko, więc myślę to jest wieeelkii plus ;3 Pozdrawiam i czekam na kolejne podsumowania ;3

    OdpowiedzUsuń